lördag 5 december 2009

Bowlingkarriär?



God kväll alla ni som inte kollar på Robinson. (Det är skittråkigt)
Kan inte riktigt förstå hur man kan följa något där massa människor bara pratar. totalt ointressant....

Men men...

Jag har funderat på en sak nu i några dagar, något som jag inte riktigt kan släppa.
Det handlar om Sport.. haha
Nej men när man snackar med folk som man möter här och där, på jobbet eller på nätet så är det alltid några som sysslar med någon form av sport. När man då frågar hur de började med t.ex fotbollen så är det alltid samma svar
- Pappa ville att jag skulle börja eller jag såg det på tv och tyckte det var coolt.
Jag kan köpa dom argumenten. MEN

Hur fan snubblar man in på sporter som Bowling, Undervattensrugby eller BOB ?

Jag har lite svårt att tänka mig att Clara 10 år ser på Vinter-OS och tycker BOb är så pass häftigt att hon övertalar stackars pappa att börja.
Eller att far en gång i tiden var en framgångsrik Bowlingspelare, men skadade tyvärr ena fingret under sitt livs viktigaste match och sätter nu all press på sin unge för att leva i pappas fotspår.
Haha. I vilket fall hade jag velat få redo på hur folk börjar med dessa sporter...

Igår förresten tvingade jag på två damer som från och med nu är döpta till "carlingsbitches" (vilket är något väldigt positivt) lite nya kläder som jag ska lägga upp bilder på:D

Nej nu har jag faktiskt inte så mycket mer att skriva om,.
Jo jag måste klaga lite att jag jobbat 6 dagar i rad och är sjukt sliten. bara några dagar kvar tills tisdag sen är man ledig en hel dag.. hihi



Carlings har blivit ett litet "hang around" och det är skitkul :D

2 kommentarer:

  1. Carlingsbitches. Snygga som fan!
    Alla kommer komma till carlings för att dom vill hänga med oss nu ;) haha

    SvaraRadera
  2. Tycker du borde ta kort på alla din tatueringar, så man får se dom nån jävla gång :)

    SvaraRadera