torsdag 10 december 2009

Freddie bandana goes pensionär

Idag var det en stenhård träning för min del men dte är inte det tråkiga detta inlägget ska handla om utan vad som hände efter..

När magnus och jag skulle in på City Hallen (ICa) för att handla viskade en fågel i mitt öra att det fanns edamer-julost för endast 49 kr kilot.
Jag gick och plockade det jag skulle ha så som mjölk,fil,yoggi etc. (Det är typ det enda jag handlar där så de lär ju tror jag lever på flytande föda) sen kom jag till osten.
MEN INGEN JÄVLA EDAMER FÖR 49kr kilot. Jag letade och letade och blev nästan lite irriterad...

aja tänkte jag och gick till kassan för att betala.
Detta var runt Nio tiden ikväll så det är bara en kassa och dte är fan aldrig kö, typ 10 personer i butiken samtidigt.

JAg gick fram till kassörskan
sa Hej min kärlek som jag brukar säga till den som sitter så frågar jag även om osten.
Kvinnan i kassan hade ingen aning om detta erbjudande och började fråga ifall jag hade läst om det i veckobladet eller så. Jag svarade att jag hade inte en aning om var det stod utan att jag bara hade hört det. Hon tog upp tidningen och började kolla igenom för att se ifall det var så att det fanns ost för 49 kr men hittade inget.

Vid det här lagret så hade det väl börjat bli en kö på 3 personer som stod och väntade. hon tog kontakt med några andra personen som jobbade men de visste inte heller och jag kände att kön växte bakom mig, folk började muttra lite och så.

Till slut var det en i personalen som sa att det var så och skulle gå och hämta en ost.
Jag proppsade på att hon inte behövde utan att jag skulle ta det i morgon istället men hon hade ställt in sig på att göra sitt jobb..
Kön växte och till slut när jag fick den förbannande osten var det en bra jävla kö, folk som muttrade och någon sa även att jag betedde mig som en pensionär. haha

jaja man börjar ju bli lite till åren men än är det väl fan inte dax att pensionera sig eller ?





Förresten så har jag en fråga ? Hur får man en katt att sluta prata. Min ena katt gör inget annat än att tjata efter mat. Hanär hungrig konstant. Ger jag honom mat nu och går ut i köket om 5 minuter så börjar han att skrika som om jag glömt ge honom mat i 47 år..
Jävla katt.:P

7 kommentarer:

  1. nu har jag kommenterat. mohahah , "stenhård träning" ? själv har man varit på yoga .. det tyckte jag va stenhård träning...

    SvaraRadera
  2. Fredde för fan! Byt din jävla bakgrundsbild :P

    SvaraRadera
  3. Han är väl bortskämd, kattskrället:P

    SvaraRadera
  4. Sixx gillar att snacka helt enkelt älskling.

    SvaraRadera
  5. tur att du var charmig mot den stackars flickan i kassan iallafall. annars hade du nog inte fått din jävla ost!

    SvaraRadera
  6. haha va dryg du är!
    ska inte ställa mig bakom dig i kön XD.
    Min katt e helt extrem, han väcker mig 2-5 gånger per natt bara för att tala om att
    "nu har jag kissat" eller
    "hej sover du än?" eller bara för att jävlas! byta??

    SvaraRadera
  7. Skjut katten. Eller ta min.
    Han är fostrad som en hund. Går aldrig upp på borden och sträcker in te ens ut sin tass när man öppnar yttedörren. (Han vet att han inte får gå ut)

    SvaraRadera